Kamper z napędem 6x6 do zadań specjalnych - masz wolne 1 mln dolarów?

Motoryzacja | | 08.03.2021
Kamper z napędem 6x6 do zadań specjalnych - masz wolne 1 mln dolarów?

Reklama

Po co trzymać się czterech kół, skoro można mieć sześć ? Ten luksusowy kamper waży 18 ton i kosztuje ponad 1 milion dolarów! Pojazd który widzicie to Action Mobil Global XRS 7200.

Po co komu taki kamper z napędem na 6 kół?

Podczas gdy większość kamperów posiada napęd na dwa przednie koła, zdaża się czasami na trasie że mijamy kampera z napędem na 4 koła. Takie pojazdy do zadań specjalnych wykorzystywane są bardzo często do wypraw na daleki wschód Rosji czy południe Afryki. Skoro samochody 4x4 dają radę podczas ekstremalnych wypraw, to do czego można wykorzystać pojazd który jest napędzany na 6 kół?

Po pierwsze, sześć kół wywiera mniejszy nacisk na podłoże niż cztery, co oznacza, że ​​istnieje mniejsze prawdopodobieństwo, że pojazd zapadnie się w miękkim błocie. Po drugie pojazd lepiej radzi sobie ze śliskimi powierzchniami, na których brakuje przyczepności, ponadto uzytkownicy takich pojazdów twierdzą, że konstrukcja 6 × 6 zapewnia niesamowity komfort prowadzenia i użytkowania.

Mówiąc o wygodzie, producent kampera firma Action Mobil pomyślał o wszystkim. Wygląd zewnętrzny może wskazywać, że mamy do czynienia z "czołgiem", ale kiedy zajrzymy do wnętrza pojazdu poczujemy się raczej jak w ***** gwiazdkowym hotelu. Materiały użyte do wykończenia wnętrza są z najwyższej pułki i warte swojej ceny. Kuchnia wyposażona jest w płytę indukcyjną Gaggenau i piekarnik parowy. Jest lodówka i zamrażarka na produkty łatwo psujące się. Global XRS 7200 jest również wyposażony w pralkę i suszarkę. Stolik w jadalni można przekształcić w łóżko dla dodatkowej przestrzeni do spania. W częsci dziennej znajdziemy duży telewizor 50" gdyby ktoś tego potrzebował w długich, nawet kilku miesięcznych wyprawach - bo do takich jest przystosowany właśnie ten kamper.
P.S. W łazience jest umywalka, toaleta i prysznic. :-)

A co z zasilaniem podczas takich długich wypraw?

Podczas podróży na koniec świata masz dwa źródła mocy, na których możesz polegać. Akumulator litowo-jonowy 720 Ah z inwerterem 5000 W ładuje się podczas jazdy. Jeśli wyczerpie się bateria, nie musisz się martwić, 1440-watowy panel słoneczny na dachu da radę. Ten pojazd jest gotowy na przygody w najbardziej oddalonych zakątkach świata z dala od cywilizacji.

Nie jest to tania alternatywa i pewnie nie dla każdego, ale bez wątpienia jest to jeden z najbardziej bezkompromisowych pojazdów kempingowych, jakie kiedykolwiek widziałem! Taki pojazd bez wątpienia powstał po to, aby pokazać co producenci i projektanci mogą osiągnąć, odrzucając tradycyjne koncepcje projektowania.

Reklama

Kamper

To może Cię zainteresować

Dodaj komentarz

Aby dodać komentarz, prosimy się zalogować.